Η παρέα μας…

ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΝΕΑΝΙΚΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ

Μη μένεις στη μοναξιά σου…Έλα στην παρέα μας…Κάθε Δευτέρα βράδυ στις 8 σε περιμένουμε να διαβάσουμε μαζί το Απόδειπνο και έπειτα ανοικτά και χωρίς προκαταλήψεις, να μιλήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις για θέματα που σε προβληματίζουν. Έλα να αναζητήσουμε μαζί λύσεις στις δυσκολίες μέσα από μια αγνή παρέα και συντροφιά.

ΕΛΑ ΚΑΙ ΣΥ, ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!

Αρχιμ. Νικόδημος Σιδέρης

Eἰς τήν ἁρχήν τῆς Ἰνδίκτου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

 «Εὐαγγελίσαθαι πτωχοῖς ἀπέσταλκέ με…,κηρῦξαι ἐνιαυτόν Κυρίου δεκτόν».

  Πόσον παρήγορα καί ἐλπιδοφόρα εἶναι τά λόγια αὐτά τοῦ σημερινοῦ Εὐαγγελίου ! Διά τούς ἀνθρώπους τούς πονεμένους, πού ζητοῦν λύτρωσιν ἀπό τά βάσανα τῆς ζωῆς, ἔρχεται ὁ Χριστός καί φέρει τό χαρμόσυνον μήνυμα. Κηρύττει ὅτι, ἀφ’ ὅτου ἦλθεν Ἐκείνος, ἀρχίζει ἡ ἐποχή τήν ὁποίαν ὁ προφήτης ὀνομάζει  «ἐνιαυτόν Κυρίου δεκτόν». Ἡ ἐποχή δηλ. ἡ εὐχάριστος καί εὐπρόσδεκτος, κατά τήν ὁποίαν θά δημιουργηθῇ ἐπί τῆς γῆς ἕνα καθεστώς σωτήριον διά τούς ἀνθρώπους, ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ.

***

  Ἀπό τότε πού οἱ ἄνθρωποι ἐδημιούργησαν τάς πρώτας κοινωνικάς ὁμάδας καί ἤρχισαν νά ζοῦν κοινωνικῶς, ἐγνώρισεν ὁ κόσμος διαφόρους μορφάς κοινωνικῆς ζωῆς, καί διάφορα κοινωνικά συστήματα καί πολιτεύματα καί καθεστῶτα. Καί αἱ σχετικαί προτιμήσεις τῶν ἀνθρώπων δέν συμπίπτουν. Ἄλλοι προτιμοῦν τοῦτο τό καθεστώς καί ἄλλοι τό ἄλλο. Ὁ ἕνας εὑρίσκει πλεονεκτήματα εἰς τοῦτο τό σύστημα, ὁ ἄλλος τοῦ εὑρίσκει μειονεκτήματα κ.ο.κ. Συνέχεια

Εἰς τὴν Ἀποτομὴν τῆς κεφαλῆς τοῦ Τιμίου Προδρόμου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

«Ἔσται γάρ μέγας ἐνώπιον τοῦ Κυρίου»

  Οταν ὁ Ἀρχάγγελος Γαβριήλ ἀπεστάλη παρά τοῦ Θεοῦ πρός τόν Ζαχαρίαν τόν ἱερέα, διά νά τοῦ ἀναγγείλῃ ὅτι εἰσηκούσθη ἡ δέησίς του καί θά ἀποκτήσῃ πλέον, εἰς τό γῆράς του, υἱόν, δέν παρέλειψεν (ὁ Ἀρχάγγελος) νά προείπῃ καί τήν ἐξέλιξιν τοῦ παιδίου, τό ὁποῖον θά ἐγέννᾶτο· διεβεβαίωσε δέ περί αὐτοῦ (κατ’ ἐντολήν τοῦ Θεοῦ), ὅτι «οὗτος ἔσται μέγας ἐνώπιον τοῦ Κυρίου».

  Τήν διαβεβαίωσην δέ ταύτην ἐπανέλαβε βραδύτερον καί ὁ Κύριος, ὅταν ἔλεγε δημόσιᾳ περί τοῦ Προδρόμου, ὅτι «οὐκ ἐγήγερται ἐν γεννητοῖς γυναικῶν μείζων Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ».

  Ἀλλά ποῖοι λοιπόν εἶναι  οἱ τίτλοι τοῦ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου, οἱ καθιστῶντες αὐτόν μέγαν ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ ; Τοῦτο ἄς μελετήσωμεν σήμερον ἐπί τῇ μνήμῃ αὐτοῦ. Συνέχεια

Φανουρόπιτες, αγγίζουν τα όρια της μαγείας, ανεκτές από την Εκκλησία μόνον ως δείγμα τιμής προς τον άγιο Φανούριο

Αδιαμφισβήτητα ένας εκ των πλέον λαοφιλών Αγίων είναι και ο άγιος Φανούριος, ο οποίος συγκαταλέγεται στους θαυματουργούς και ως εκ τούτου απολαμβάνει ιδιαιτέρας τιμής από τους Χριστιανούς.

Ως γνωστόν για τον βίο του δεν γνωρίζουμε απολύτως τίποτα, δεδομένου ότι η τιμή του ξεκίνησε στην Ρόδο κατά τα μέσα του ιδ΄ αιώνος, όταν φανερώθηκε η εικόνα του, γεγονός στο οποίο οφείλει και το όνομά του από τον μητροπολίτη Ρόδου Νείλο β΄. Πολλές σύγχρονες αγιολογικές μελέτες ταυτίζουν τον άγιο Φανούριο με τον άγιο Γεώργιο, πλην είτε πρόκειται περί ιδιαιτέρου προσώπου είτε όχι, η ουσία είναι πως ο ενεργών τα θαυμάσια διά των Αγίων Του είναι ο μόνος Άγιος Θεός. Συνέχεια

Το νόημα της Ζωής

Μερικοί λένε πως η ζωή μας είναι αρκετά σύντομη. Νομίζουμε όμως πως από μόνοι μας συντομεύουμε το χρόνο της ζωής μας από την κατάχρηση, την παράχρηση και την ηθοφθορία.

Αν τη ζωή τη χρησιμοποιήσουμε με σεβασμό, περίσκεψη και φειδώ είναι σίγουρα αρκετά μεγάλη. Ο άνθρωπος γενικά δεν εκτιμά τον χρόνο, τον αφήνει να κυλά ανεκμετάλλευτα, τον σπαταλά εύκολα, δεν τον αξιοποιεί, δεν τον χρησιμοποιεί χρήσιμα. Οι άνθρωποι ζουν συχνά ως επιγείως αθάνατοι. Δεν εξαγοράζουν τον καιρό, παρά το ότι οι ημέρες είναι αρκετά πονηρές. Ο χρόνος μακραίνει όσο ο άνθρωπος αυξάνεται πνευματικά, όσο πλησιάζει το βάθος και την ιερότητα του νοήματος της ζωής. Συνέχεια

Το μοναδικό ιερό κειμήλιο που σχετίζεται με την Θεοτόκο

Στις 31 Αυγούστου εορτάζουμε την Κατάθεση της Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου. Αποτελεί το μοναδικό ιερό κειμήλιο που σχετίζεται με τον επίγειο βίο της Θεοτόκου, και διασώζεται μέχρι σήμερα στην Ιερά Μονή του Βατοπαιδίου στο Άγιο Όρος, στο Περιβόλι της Παναγίας. Η ίδια η Θεοτόκος την ύφανε από τρίχες καμήλας.
Οι πληροφορίες για τον επίγειο βίο της Θεοτόκου είναι λιγοστές, και προέρχονται από την Καινή Διαθήκη και την παράδοση που διασώθηκε από τους αποστολικούς ακόμη χρόνους. Η Θεοτόκος μέχρι την Κοίμησή της παρέμεινε στα Ιεροσόλυμα, και ήταν μέλος της πρώτης Εκκλησίας. Τη φροντίδα της είχε αναλάβει ο αγαπημένος μαθητής του Κυρίου, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης.

Συνέχεια

″Ὑπέρ φύσιν″ ἐπὶ τῇ ἀποδόσει τῆς ἑορτῆς. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος.

Υμνους ἐξαισίους ψάλλει σήμερον ἡ ἁγία ἡμῶν Ἐκκλησία πρός τό πάνσεπτον Πρόσωπον τῆς Ὑπερευλογημένης Μητρός τοῦ Κυρίου. Προεξάρχουν εἰς τάς ὑμνωδίας αὐτάς δύο διακεκριμένοι ὑμνωδοι· ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός καί ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Μελωδός. Καί οἱ δύο συναγωνίζονται εἰς ὑψηλούς τόνους καί εἰς λυρικάς ἐξάρσεις, διά νά ὑμνήσουν τήν «ἀειμακάριστον καί παναμώμητον καί Μητέρα τοῦ Θεοῦ ἡμῶν».

  1.Καί εἶναι χαρακτηριστικόν ὅτι, ἐνῷ ἑορτάζομεν τήν κοίμησιν τῆς Παναγίας· καί ἐνῷ, ἐκ πρώτης ὄψεως, θά ἐθεωρεῖτο εὔλογον ἡ Κοίμησις νά χαρακτηρίζεται ὡς πένθυμον γεγονός, καί – ἑπομένως – εἰς πένθυμον τόνον να ψάλλουν οἱ ὑμνωδοί τῆς Ἐκκλησίας, ἐν τούτοις ὁ τόνος τῆς ὑμνωδίας εἶναι ἑορταστικός καί ἡ ἑορτή προσλαμβάνει τόν χαρακτῆρα μεγάλης πανηγύρεως. Διότι πεποίθησις τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅτι ἡ Παναγία, καί ὅταν ἐκοιμήθη, δέν ἐγκατέλειψε τόν κόσμον. («… ἐν τῇ κοιμήσει τόν κόσμον οὐ κατέλιπες, Θεοτόκε. Μετέστης πρός τήν ζωήν, μήτηρ ὑπάρχουσα τῆς ζωῆς»). Συνέχεια

Ο «ψυχοπαθής» κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας

Ο κάθε άνθρωπος είναι ψυχοπαθής κατά την Πατερική έννοια. Δεν είναι ανάγκη να είναι κάποιος σχιζοφρενής για να είναι ψυχοπαθής.

Ο ορισμός της ψυχοπάθειας από Πατερικής απόψεως είναι ότι ψυχοπάθεια υπάρχει στον άνθρωπο εκείνον που δεν λειτουργεί σωστά η νοερά ενέργεια μέσα του.

Όταν δηλαδή ο νους του ανθρώπου είναι γεμάτος από λογισμούς, όχι μόνο κακούς λογισμούς, αλλά και καλούς λογισμούς.

Συνέχεια

Γιατί συνιστούν οι Άγιοι Πατέρες να λέμε “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με” και όχι “ελέησον ημάς”;

«Γιατί συνιστούν οί Άγιοι Πατέρες να λέμε “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με” και όχι “ελέησον ημάς”, όπου το “ημάς” συμπεριλαμβάνει και τους άλλους; Δεν είναι εγωιστικό να νοιαζόμαστε μόνο για τον εαυτό μας, αδιαφορώντας για τους συνανθρώπους μας;»
Οί άγιοι Πατέρες προτιμούν να λέμε στον ενικό την ευχή, επειδή με τον λόγο “ελέησον με” (συχνά προσθέτουμε και “τον αμαρτωλών”) δηλώνουμε συναίσθηση της αμαρτωλότητας μας, όπως και ό Δαβίδ στους ψαλμούς πολλές φορές βοά “ελέησον με”, ενώ προσθέτει «ότι την άνομίαν μου εγώ γινώσκω» (Ψαλμ. ν’ 5) και «την άνομίαν μου έγνώρισα και την άμαρτίαν μου ουκ έκάλυψα» (Ψαλμ. λα’ 5).
Το “ελέησον με” σημαίνει εξομολόγηση, αυτοέλεγχο, αύτομεμψία, αύτοσυναίσθηση της άμαρτωλότητας του προσευχομένου.
Από τη συναίσθηση αυτή γεννιέται ή μετάνοια, ή συντριβή, οί στεναγμοί και τα δάκρυα, καθώς και πάλι μαρτυρεί ό προφητάναξ λέγοντας: «λούσω καθ’ έκάστην νύκτα την κλίνην μου, εν δάκρυσί μου την στρωμνήν μου βρέξω» (Ψαλμ. στ’7).
Λέγοντας, αδελφέ, τη μικρή αυτή ευχή (“Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με”), εάν επιθυμείς να γνωρίσεις καρποφορία, οφείλεις να στέκεσαι και συ ως άλλος Δαβίδ και ως άλλος Τελώνης. 

Συνέχεια

Στιγμιότυπα από την Λιτανεία του Επιταφίου της Παναγίας μας.

Ποιός είναι άξιος και ποιός ανάξιος για την Θεία Κοινωνία;

«Ἰδού, βαδίζω πρός θείαν κοινωνίαν…»
[…] Ἡ πλειονότητα τῶν σύγχρονων Χριστιανῶν ἀπέχει πολύ καιρό ἀπό τήν Θεία Κοινωνία καί κοινωνεῖ μόνο μιά-δυό φορές τόν χρόνο, γιά νά μήν ἀναφερθοῦμε σ’ ἐκείνους πού, μετά τήν ἐνηλικίωσή τους, κοινωνοῦν μόνο μία-δύο φορές στήν ζωή τους.

Πολλές εἶναι οἱ αἰτίες, οἱ δικαιολογίες, οἱ ἀφορμές, οἱ προφάσεις γιά τήν ἀποχή, γιά μεγάλο χρονικό διάστημα, ἀπό τήν Θ. Κοινωνία. Λόγοι σεβαστοί (ἄν πρόκειται γιά κανόνα τοῦ Πνευματικοῦ), λόγοι ὅμως καί ἀνυπόστατοι, ὑπερβολικοί καί πλανεμένοι, ἀποστεροῦν ἀπό τόν πιστό τήν μεγάλη εὐλογία τῆς Θείας Μετάληψης. Ἡ ἄγνοια, ἡ ἀμέλεια, ἡ διαφορετική θεώρηση τοῦ Μυστηρίου, ἡ ἀντίδραση, ἡ ντροπή, ὁ αὐστηρός αὐτοέλεγχος, καί πάρα πολλά ἄλλα, κρατοῦν τούς Χριστιανούς μακριά ἀπό τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Κυρίου μας. Συνέχεια

Αύγουστος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούλ   Σεπ »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Αρχείο

ΙΕΡΟΝ ΕΥΧΕΛΑΙΟΝ

epikairoilogoi

Κάθε Δευτέρα ἀπόγευμα καί ὥρα 5:30μ.μ. στόν Ἱερό Ναό μας θά τελεῖται ἡ ἀκολουθία τοῦ Ἱεροῦ εὐχελαίου ὑπέρ ἐλέους καί ὑγείας. Θά ἀκολουθεῖ ἑσπερινό κήρυγμα ἀπό τον Πανοσιολογιότατο Ἀρχιμανδρίτη Νικόδημο Σιδέρη. Θέμα: Ἱστορίες ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφὴ.

Καιρός

Σύνδεση | www.IMKBY.gr

Copyright © [2012]. All Rights Reserved.